Carbon Disclosure Project docenia inicjatywy środowiskowe Canon

Canon został wyróżniony za inicjatywy w obszarze bezpieczeństwa wodnego oraz walki ze zmianami klimatu przez CDP (Carbon Disclosure Project) - globalną organizację non-profit. W obu kategoriach producent otrzymał miejsce na oznaczającej najwyższą ocenę „Liście A”. 

 

CDP ocenia duże przedsiębiorstwa z całego świata w skali od „A” do „D” pod kątem ich starań na rzecz walki ze zmianami klimatu. Ranking oparty jest o informacje udzielone przez firmy na temat ich wpływu na środowisko. Canon już po raz drugi uzyskał miejsce na Liście A w kategorii zmian klimatu oraz zadebiutował w kategorii bezpieczeństwa wodnego.

 

Canon z ambitnym programem środowiskowym

W 2008 r. w Canon został wdrożony program środowiskowy „Action for Green”, mający wspierać osiąganie równowagi pomiędzy poprawą jakości życia społeczeństwa i klientów a ochroną środowiska. Kluczowe cele w tym zakresie to budowanie „społeczeństwa o niskim śladzie węglowym”, „społeczeństwa obiegu zamkniętego”, „społeczeństwa żyjącego w harmonii z naturą”, a także działania na rzecz eliminacji szkodliwych materiałów. Powyższe założenia wdrażane są na każdym etapie działalności biznesowej. Przykładem jest coroczna redukcja emisji CO2 w całym cyklu życia każdego produktu o 3 proc. 
W 2019 roku Canon osiągnął łączną redukcję emisji o 40 proc. oraz średnią roczną redukcję o około 4,7 proc. w latach 2008 – 2019. Co więcej, firma realizuje swoje cele środowiskowe w zakresie zarządzania zasobami wodnymi, stosując m.in. zamknięty system obiegu wody w zakładach produkcyjnych. Warto podkreślić, że dane dotyczące emisji gazów cieplarnianych oraz zużycia energii i wody są weryfikowane w Canon przez niezależną organizację. To dzięki tym wysiłkom producent został przez CDP doceniony i nagrodzony miejscem na Liście A w obu wymienionych kategoriach.

 

Program środowiskowy Canon „Action for Green” ma na celu stworzenie społeczności, która promuje zrównoważony i różnorodny styl życia oraz ochronę środowiska. Jego podstawowe założenia to stosowanie innowacji technologicznych oraz wypracowanie większej wydajności w zarządzaniu. Dążąc do spełnienia tych celów, firma współpracuje ze swoimi klientami i partnerami biznesowymi na rzecz ograniczenia wpływu produktów na środowisko naturalne w całym ich cyklu życia.

 

 

 

 

 

O CDP

Carbon Disclosure Project to organizacja powstała w Wielkiej Brytanii w 2000 roku. Działa w imieniu instytucji, firm oraz organizacji konsumenckich. CDP wspiera globalny system, w którym biznes i duże miasta gromadzą, publikują, zarządzają i dzielą się istotnymi informacjami środowiskowymi. W 2020 r. ponad 515 inwestorów instytucjonalnych, zarządzających łącznie 106 bilionami USD oraz ponad 150 firm konsumenckich wykorzystało platformę CDP, aby pogłębić swoją wiedzę dotyczącą ochrony środowiska. Dodatkowo rekordowa liczba 9,6 tys. korporacji odniosła się do stawionych wymagań środowiskowych, wprowadzając zmiany korzystne dla klimatu.